Polityka prywatności

W niniejszej Polityce prywatności i plików cookies wyjaśniamy, jakie dane osobowe zbieramy, wykorzystujemy i ujawniamy.

Dane osobowe oznaczają wszelkie dane dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej, której tożsamość można określić bezpośrednio lub pośrednio na ich podstawie. Danymi osobowymi mogą być takie informacje, jak nazwisko, dane kontaktowe, dane identyfikacyjne (w sieci), identyfikatory online lub inne cechy charakterystyczne dla danej osoby fizycznej.

Niniejsza Polityka prywatności i plików cookies ma zastosowanie, kiedy odwiedzają Państwo stronę szachowaedukacja.pl

Na potrzeby niniejszej polityki prywatności, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:

  1. Strona – strona internetowa dostępna pod adresem https://szachowaedukacja.pl
  2. Użytkownik – każdy podmiot, który korzysta ze Strony.
     

Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych

1. Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych jest: Dawid Malka Wojciech Karwacki sc ul. Orłowska 5c/3, 80-347 Gdańsk, NIP 584-284-63-84, REGON 527277535.
Administrator nie powołał inspektora ochrony danych osobowych.

2. Dane kontaktowe Administratora

W sprawach przetwarzania danych osobowych Użytkownik może kontaktować się z Administratorem w następujący sposób:

3. Sposoby przekazania danych osobowych

Użytkownik może przekazywać swoje dane osobowe Administratorowi, wysyłając e-mail na adres podany na Stronie, wypełniając formularz kontaktowy lub kontaktując się za pośrednictwem telefonu.
Kontaktując się za pośrednictwem poczty elektronicznej, Użytkownik przekazuje Administratorowi imię i nazwisko, numer telefonu oraz swój adres e-mail jako adres nadawcy wiadomości. Ponadto, w treści wiadomości mogą zostać zawarte również inne dane osobowe. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Użytkownika w takim przypadku jest zgoda wynikająca z zainicjowania kontaktu z Administratorem. Dane osobowe Użytkownika przekazywane w ramach kontaktu e-mailowego przetwarzane są wyłącznie w celu obsługi zapytania. Treść korespondencji może podlegać archiwizacji zgodnie z polityką bezpieczeństwa serwerów dostawcy.
 

4. Podstawa i cel przetwarzania przez Administratora danych osobowych Użytkownika

Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowią przepisy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE L, Nr 119, poz. 1 z późn. zm., dalej jako „RODO”) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz.U. z 2019 r., poz. 1781 z późn. zm., dalej jako „u.o.d.d.”).

Powierzone dane Administrator przetwarzać będzie w celu:

  • realizacji umów zawartych z Użytkownikiem lub podjęcia działań przed zawarciem takiej umowy, a także udzielenia odpowiedzi na pytania przekazane Administratorowi osobiście, drogą listowną, mailową lub za pośrednictwem formularza na stronie internetowej Administratora, w tym przesłanie informacji o uruchomieniu platformy przez Administratora lub w ramach newslettera Administratora, do którego Użytkownik zapisuje się dobrowolnie (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
  • wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, wynikających z przepisów prawa unijnego lub prawa polskiego;
  • na podstawie prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), za który Administrator uznaje w szczególności: dochodzenie i obronę przed roszczeniami, zapobieganie oszustwom, zapewnienie bezpieczeństwa teleinformatycznego, cele archiwalne, świadczenie usług na rzecz Użytkownika w sytuacji, w których interes Użytkownika jest nadrzędny wobec interesów, praw i wolności osoby, których dane dotyczą;
  • kontaktu telefonicznego lub mailowego związanego z wykonywanymi usługami oraz prowadzoną działalnością, w tym realizowaniu umów, informowaniu o usługach (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit f RODO).
     

5. Okres przetwarzania danych osobowych

Dane osobowe Administrator przetwarza przez okres potrzebny do osiągnięcia prawnie uzasadnionych celów. Jeśli podstawą przetwarzania danych jest zgoda Użytkownika, Administrator zaprzestanie przetwarzania danych osobowych Użytkownika niezwłocznie po cofnięciu przez niego tej zgody. W wypadku danych osobowych, które Administrator przetwarza w związku z wykonywaniem umów, dane te będą przetwarzane do czasu upływu terminów przedawnienia ewentualnych roszczeń. W każdym z powyższych przypadków będzie to trwało nie dłużej niż 6 lat.
 

6. Kategorie odbiorców danych

Dane osobowe Użytkownika mogą być udostępnione podmiotom trzecim w związku z wykonywaniem przez Administratora usług na rzecz Użytkownika oraz tym podmiotom, z którymi Administrator współpracuje, w szczególności współpracownikom i dostawcom usług, w tym usług IT i księgowych. Usługodawcy ci będą przetwarzać dane wyłącznie na podstawie zawartych z Administratorem umów powierzenia danych, w określonym przez Administratora celu, z obowiązkiem należytego ich zabezpieczenia. W zakresie wymaganym przepisami prawa dane osobowe Użytkownika mogą zostać przekazane organom administracji publicznej na ich uprzednie żądanie. Dane osobowe Użytkownika nie są przekazywane do państw znajdujących się poza Unią Europejską lub Europejskim Obszarem Gospodarczym.
Administrator nie dokonuje obrotu danymi osobowymi.
 

7. Brak profilowania

Dane osobowe Użytkownika nie są przedmiotem profilowania jako jednej z form zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
 

8. Uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych

Użytkownikowi przysługują następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:

  • prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
  • prawo do sprostowania (poprawiania) lub uzupełnienia swoich danych;
  • prawo do usunięcia danych osobowych, chyba że przetwarzanie danych następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej lub jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń; prawo do ograniczenia przetwarzania danych;
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, które zostały przekazane Administratorowi, tj. prawo do ich otrzymania w ustrukturyzowanym powszechnym formacie oraz ich przesłania innemu administratorowi. Prawo to może zostać zrealizowane wyłącznie w przypadkach, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub umowy oraz o ile jest całkowicie zautomatyzowane;
  • prawo do wniesienia sprzeciwu, o ile przetwarzanie to odbywa się w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub stronę trzecią, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa);
  • w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda wyrażona na podstawie przepisów RODO, przysługuje Użytkownikowi prawo wycofania takiej zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, którego dokonano przed jej wycofaniem.
     

9. Dobrowolność przekazania danych osobowych

W zakresie przetwarzania danych osobowych w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, wynikających z prawa Unii lub prawa polskiego, obowiązek podania przez Użytkownika swoich danych jest wymogiem ustawowym. W przypadku przetwarzania danych w celu zawarcia lub wykonania umów (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO) na podstawie prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora danych lub osobę trzecią (art. 6 ust. 1 lit. f) lub w celu kontaktu telefonicznego lub mailowego związanego z wykonywanymi usługami oraz prowadzoną działalnością, w tym realizowaniu umów, informowaniu o usługach (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit f RODO) – podanie przez Użytkownika danych osobowych jest dobrowolne. Jednakże odmowa podania danych osobowych może – w zależności od kontekstu, w którym dane te są przetwarzane – uniemożliwić Administratorowi zawarcie z Użytkownikiem umowy, wpłynąć na zakres usług, które Administrator będzie mógł świadczyć na rzecz Użytkownika lub może uniemożliwić Administratorowi kontakt z Użytkownikiem, w szczególności w zakresie informowania o produktach i usługach Administratora.
 

Pliki cookies

  1. Pliki cookies dzielą się na „trwałe” (persistent) i „sesyjne” (session). Plik trwały składa się z pliku tekstowego przesyłanego przez serwer do przeglądarki, który będzie przechowywany przez przeglądarkę aż do ustalonej daty utraty ważności (chyba że użytkownik sam go usunie przed wspomnianą datą). Z kolei plik sesyjny jest plikiem tymczasowym, który wygasa po zakończeniu bieżącej sesji użytkownika z chwilą zamknięcia przeglądarki.
    Na Stronie stosowane są sesyjne pliki cookies. W tabeli przedstawiono wykaz plików cookies stosowanych w witrynie.
Pliki cookies Wykorzystanie plików cookies
Pliki cookies sesji

Pliki cookies sesji są stosowane do zapisywania informacji z sesji. Pliki te służą do poprawnej konfiguracji wybranych funkcji witryny, umożliwiając w szczególności weryfikację autentyczności sesji przeglądarki. Pliki cookies sesji są usuwane wraz wygaśnięciem sesji.

Mechanizm cookies sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z urządzenia użytkownika.

Trwały pilk cookie Plik zapisywany w urządzeniu użytkownika w momencie zaakceptowania informacji o plikach cookies. Dzięki temu użytkownik nie musi każdorazowo przy odwiedzaniu witryny akceptować polityki prywatności. Czas trwania - 365 dni.
  1. Administrator informuje niniejszym Użytkownika, że istnieje możliwość takiej konfiguracji przeglądarki internetowej, która uniemożliwia przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika. W takiej sytuacji, korzystanie ze Strony przez Użytkownika może być utrudnione.
     
  2. Administrator wskazuje niniejszym, że pliki cookies mogą być przez Użytkownika usunięte po ich zapisaniu przez Administratora, poprzez odpowiednie funkcje przeglądarki internetowej, programy służące w tym celu lub skorzystanie z odpowiednich narzędzi dostępnych w ramach systemu operacyjnego, z którego korzysta Użytkownik.
     

Logi serwera

  1. Korzystanie ze Strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywana jest Strona.
     
  2. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera. Logi obejmują m.in. adres IP Użytkownika, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym, z jakiego korzysta Użytkownik.
     
  3. Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.
     
  4. Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze Strony i nie są wykorzystywane przez Administratora w celu identyfikacji Użytkownika.
     
  5. Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania Stroną, a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.